i fucking hate hamlet..

alrite I dont know why im writing this crap now..
since ive got my drama 2mr...and im fucked over..
me and some friends namely fadz, carmen and henrik were translating the monologue into bm..

hope u enjoy our rotten bm..

Saya tahu saya meletup. Saya tak dapat mengengamnya. Dan bila saya membebel. saya lihat kat luar, seorang budak, 16 tahun, sedang menguap dan mengoyang kaki(jiggling?) dan membaca programnya dan saya nak cakap hey budak! saya dengan kamu, saya tak tahan ini juga. tapi saya tak dapat buat itu, jadi saya berasa teruk dan teruk, just* lemas. dan saya berfikir, saya bukan Hamlet, saya bukan pelakon, apa saya buat kat sini? dan saya tiba kat soliloquy*, kerja besar, dan saya befikir, oh allah(subs for christ?) ke neraka dengan ini, buat saja!

untuk jadi atau untuk tak jadi, itu soalannya;
whether 'tis nobler in the mind to suffer(how 2 translate?!?!)
the slings* dan anak panah of outrageous fortune(dont think hamlet is made for bm)
atau untuk ambil tangan against laut masalah
dan berlawan, tamat mereka.

dan saya berterus, saya tamat ucapan itu, dan saya tengok kat luar, budak itu sedang dengar. semua penonton - complete silence(diam meh?) seluruh fokus. dan saya jadi Hamlet. dan ia berterus untuk 10 saat, dan saya ke neraka. saya tinggal kat sana. tapi untuk satu bit itu, satu ucapan itu, saya dapatnya..

and yes..im gonna act that out in a freakin monologue in front of 2 teachers..
wtf.com.au much? well everyone has too..and i wonder whether anyone did the transvestite monologue..

geez..after this week its intensive studying for me..2 weeks of pure hard ass studying..and yes..its good..it builds character..that is if u wanna be a psychotic serial killer! but its only 2 weeks..ill prob start downing red bull and sports drinks like well...ironically water.

anyways ciao bums!

No comments: